SEM i SEO w marketingu cyfrowym

SEM i SEO zainteresują nas zawsze, gdy mamy stronę internetową, taką jak sklep internetowy, kanał YouTube… jakiekolwiek treści w internecie.

Naprawdę skomplikowaną rzeczą w Internecie jest sprawienie, by ludzie Cię poznali i dlatego stosuje się te techniki.

Obydwa mają do czynienia z wyszukiwarkami, miliony artykułów, codziennie pojawiają się zdjęcia… i trzeba je jakoś zorganizować.

Kiedy szukamy słowa lub frazy w Internecie, powinno to dać nam najlepszą opcję, tak aby pasowała do naszych preferencji i tego, co chcemy znaleźć w sieci.

Co robi Google?
Google umieszcza niektóre wyszukiwarki tak, aby frazy i artykuły, których szukasz, jak najlepiej pasowały do ​​wszystkiego w Internecie.

Z punktu widzenia publikujących (firm…) będziemy mieli dwie alternatywy, by pozycjonować się na pierwszych miejscach; użyj SEO lub użyj SEM.

SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek)
Możemy to szybko zdefiniować jako pozycjonowanie organiczne, a odbywa się to poprzez optymalizację stron internetowych, poprzez słowa kluczowe, tagi… dzięki temu poprawimy nasze pozycjonowanie.

Druga część, również bardzo ważna, jest wykorzystywana poza naszą stroną internetową, poprzez portale społecznościowe, blogi…

Krótko mówiąc, techniki SEO polegają na pracy w naszej własnej witrynie internetowej lub poza nią, aby wyszukiwarki w naturalny sposób pozycjonowały nas na dobrej pozycji.

Zalety i wady stosowania technik SEO:

  • Jest trwały z upływem czasu.
  • Nie pozwala nam na segmentację odbiorców, do których chcemy dotrzeć, np. reklamy online.
  • Generuje atrakcyjne linki, które zachęcają do kliknięcia i zapoznania się z informacjami, które oferujemy naszym klientom.
    To powolny proces.
  • SEM (marketing w wyszukiwarkach)
  • Są to działania marketingowe, które są prowadzone w celu lepszego pozycjonowania w wyszukiwarkach, promowania treści cyfrowych w celu zwiększenia widoczności i pozycjonowania na stronach wyników.

Jest to płatna część reklamy, Google zamierza z tą reklamą umieścić ją nad wyszukiwarkami, i zrobi to, zawsze ogłaszając, że jest to płatna reklama.

Zalety i wady stosowania technik SEM:
Segmentowalność, wybieramy do kogo chcemy wysyłać wiadomości i kiedy. Skłonienie osoby, która widzi naszą reklamę, do wprowadzenia naszego celu.
Bardzo szybko się to opłaca, w momencie, gdy zaczynamy płacić, drastycznie zwiększa naszą widoczność.
Potrafimy pozycjonować się przed nieskończoną liczbą słów kluczowych i z dużą przewagą nad technikami SEO.
Z chwilą, gdy przestajemy płacić, przestajemy istnieć.

Jeśli jesteśmy firmą, która chce być odpowiednia w sieciach społecznościowych i Internecie, musimy znaleźć równowagę między SEO a SEM.

Aby osiągnąć zrównoważone kampanie, musimy mieć mieszankę obu stron, w zależności od sytuacji i kategorii, w której się znajdujemy.

Krótko mówiąc, SEO i SEM to dwie podstawowe podstawy w strategiach marketingu online, ale są to również dwa akronimy, które prowadzą do zamieszania: który z nich jest lepszy dla mojej marki i jak mogę je wykorzystać, aby wzajemnie się wzmacniać?

Mamy nadzieję, że dzięki temu blogowi wyjaśnimy ewentualne wątpliwości dotyczące tych dwóch koncepcji. Jeśli myślisz o przeprowadzeniu kampanii SEM lub SEO w celu wzmocnienia swojej marki lub firmy, nie wahaj się z nami skontaktować: