Czym jest YouTube SEO i dlaczego jest tak ważne?

Odkąd nasze życie kręciło się wokół Internetu, dużo mówi się o SEO (pozycjonowanie i optymalizacja treści w wyszukiwarkach). Koncepcja przeniosła się na inne platformy, nie tylko Google. To prowadzi nas do pytania, czy wiesz, czym jest YouTube SEO i jakie są jego zalety.

Okazuje się, że taka koncepcja obowiązuje na każdej innej platformie, na której chcemy, aby nasze treści pojawiały się jako pierwsze i były najbardziej uchwycone przez widzów. Dobrze, że mogą klikać, czytać, przeglądać, komentować, subskrybować, kupować itp.

SEO i content marketing: 12 ważnych wskazówek
W świecie marketingu cyfrowego i dla twórców treści SEO jest nieodzownym narzędziem. Może się to zdarzyć naturalnie, jeśli materiał, którym chcesz się podzielić, jest wyjątkowo dobry. Jednak ze względu na dużą konkurencję w branży jest to dość trudne do osiągnięcia. Chyba że jest to celebryta lub znana marka.

Zaczynamy od tego, że ci, którzy czytają ten artykuł, wiedzą już, na czym polega SEO, ale nie wiedzą, czym jest SEO na YouTube i jak to zastosować w praktyce. Naszą intencją jest więc przedstawienie rekomendacji dotyczących pozycjonowania.

Dowiedz się, czym jest SEO w YouTube i dlaczego jest ważne
W przypadku SEO YouTube sytuacja może być bardziej skomplikowana, ponieważ warunki platformy oferują korzyści w zakresie widoczności w miarę pozyskiwania subskrybentów. Dodatkowo można je określić na podstawie czasu oglądania filmu przez widza, liczby otrzymanych „polubień”, komentarzy i innych elementów (Besaid, 2020).

Najbardziej podstawowe techniki, które działają w przypadku SEO w Google i są również ważne dla YouTube, to:

Użyj prawidłowych słów kluczowych (słów kluczowych).
Poznaj swoich odbiorców lub odbiorców docelowych.
Umieść tytuł, który ma wpływ.
Dołącz etykiety.
Pracuj nad miniaturami.
Strategie te zawsze będą ważne, ponieważ dzięki nim będziemy mogli pozyskać więcej subskrypcji, wyświetleń i ogólnie trwały sukces. Są kluczem do uzyskania pozytywnych wyników w rankingu.

Z drugiej strony chcemy porozmawiać o innych aspektach, które powinieneś znać i zastosować na swoim kanale, aby dowiedzieć się więcej o tym, czym jest SEO w YouTube.

Wszystko sprowadza się do tych małych dodatkowych sztuczek, które przyniosą znaczącą i postępową różnicę. Jest to niezbędne, abyś nie czuł, że Twoje treści, pełne wysiłku i godzin poświęcenia, schodzą na dno oceanu.

Korzyści, jakie ze sobą niosą, mogą być oczywiste, ale nadal je podkreślamy:

Stworzysz solidną społeczność na platformie.
Poglądy będą rosły wykładniczo.
Będziesz mógł zaobserwować, że poprawia to zaangażowanie (zaangażowanie i interakcję obserwujących).
W zależności od rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności, będziesz bardziej podatny na Twoje produkty lub usługi.
Dochody i monetyzacja ulegną poprawie.
Strategie optymalizacji SEO na YouTube
Wiedza o tym, czym jest SEO na YouTube, wiąże się ze znajomością i wdrażaniem większej liczby strategii, które pomagają w pozycjonowaniu. Oto niektóre z najważniejszych.

Zmień swój kanał YouTube w stronę internetową
Przeniesienie wielu strategii zakładanych przy budowie strony internetowej do YouTube może pomóc w pozycjonowaniu Twojego kanału. Stronę główną kanału należy traktować tak, jakby była główną stroną strony internetowej.

Celem tego jest wyobrażenie sobie tej przestrzeni jako świetnej okładki Twoich filmów. W ten sposób możesz dołączyć więcej linków. Podajemy przykład: firmy, marki osobiste, przedsiębiorcy, youtuberzy m.in. również mają swoje strony internetowe. Mimo to przez większość czasu otrzymuje się więcej linków z kanału niż z samej strony.

Jest to możliwe, ponieważ format wideo jest zwykle bardziej atrakcyjny do konsumpcji treści niż tekst, dodając do niego czas czytania.

Magia słów kluczowych dla SEO na YouTube
Powiedzieliśmy już, że ważne jest, aby używać właściwych słów kluczowych. Ale skąd wiesz, jakie one są? Jest kilka sposobów, aby się tego dowiedzieć. Istnieją nawet narzędzia, które mogą Ci pomóc, niektóre darmowe, a inne płatne. Jeśli nie chcesz ich używać, oto kilka ciekawych i skutecznych trików

Zobacz, co robi konkurencja
Wiedza o tym, czym jest YouTube SEO, jest częścią patrzenia na to, co robi konkurencja. To wcale nie jest oszustwo. W rzeczywistości robią to najbardziej doświadczeni. Chodzi tylko o przyjrzenie się temu, co robi Twój najpopularniejszy konkurent.

Zobacz treści, które otrzymały najwięcej wyświetleń, interakcji i polubień. Musisz tylko wejść na ich kanał i kliknąć Zamów. Znajdź go w prawym rogu, nad swoimi filmami i wybierz opcję „Najpopularniejsze”. W tym przypadku, oprócz inspiracji, powinieneś przyjrzeć się słowom kluczowym, których używa i zastosować je do własnych treści.

Nie działaj tylko dla YouTube, musisz to zrobić też dla Google
Na pewno kiedykolwiek umieściłeś słowo kluczowe w wyszukiwarce Google i pojawiło się jako wynik numer 1.

lub wideo. Cóż, tego właśnie szukamy w tej strategii. Dzieje się tak, ponieważ Google decyduje się na ranking filmów dla niektórych słów kluczowych.

Wspomnij o swoim słowie kluczowym w filmie
Oczywiście, że tak. YouTube automatycznie skryptuje wideo, co oznacza, że ​​jeśli wymienisz słowo kluczowe, algorytm to zauważy.

Nagłówek kanału jest bardzo ważny
Pamiętaj, że powiedzieliśmy Ci, czym jest SEO na YouTube. Teraz wydaje się logiczne, aby zacząć od dopracowania tego szczegółu: dostosuj nagłówek kanału. Musi zawierać Twoje imię i nazwisko lub nazwę marki, hasło lub przesłanie, które przekazuje to, czym chcesz się podzielić.

Ciekawym pomysłem, który dodaje punkty w SEO, jest praca z większą wyobraźnią nad tą prezentacją. Spróbuj zadać pytanie lub inspirujące frazy, ponieważ jest to pierwszy wizualny kontakt widza z Twoim kanałem. Od tego momentu sprawdź, jaki rodzaj treści masz do zaoferowania (Fons, 2020).

Struktura internetowa w YouTube
Nalegamy na koncepcję, aby zrozumieć, czym jest SEO w YouTube. Tym razem celujemy w playlisty. Będą one działać lub stać się kategoriami. Pomysłowym sposobem organizowania filmów w YouTube jest grupowanie ich w listy odtwarzania i identyfikowanie ich tematycznie.

W ten sposób osiąga się kilka rzeczy. Z jednej strony będziemy mnożyć średni czas trwania użytkowników w kanale (jest to bardzo cenione przez platformę przy pozycjonowaniu treści).

Z drugiej strony, jeśli użytkownik przegląda inne kanały, zrobi to w wyniku Twoich treści. Jest to również korzystne, ponieważ może nastąpić przeniesienie autorytetu z innych kanałów, które mogą mieć więcej subskrybentów, pozytywne polecenia, wzrost ruchu na Twoich treściach itp.

Nie zapomnij wpisać atrakcyjnych informacji w opisie swoich list odtwarzania. Wykorzystaj tę przestrzeń, aby atakować długie ogony (długi ogon lub dłuższe słowa kluczowe). Te listy treści mają opcję lepszego rankingu dla takich słów kluczowych (Fons, 2020).

Przypnij swoje najlepsze filmy do góry!
Edytowanie filmów na YouTube już oznacza ciężką pracę. Należy więc wybrać te, które mają najwięcej czasu oglądania i lubi, i przypiąć je do okładki.

Gdy film zostanie wyróżniony lub przypięty do okładki, YouTube automatycznie zasugeruje go podczas odtwarzania innych utworzonych przez Ciebie filmów.

To świetna pomoc dla użytkownika w kontynuowaniu przeglądania kanału i wydłużeniu czasu oglądania dla każdej sesji. W tym momencie musimy wziąć pod uwagę te filmy, które atakują najważniejsze słowa kluczowe dla Twojego pozycjonowania. Może to być słowo kluczowe, które identyfikuje główny temat kanału, na przykład (Sorbo, 2021). Pamiętaj, że jest to istotna część tego, czym jest YouTube SEO.

Kluczowe 15 sekund
To aspekt, który musi być jasny. Jest to istotne, ponieważ jest to czas, w którym mierzy się, czy użytkownik jest zainteresowany Twoimi treściami. Jeśli zastanawiasz się, jak zdobyć subskrybentów na YouTube, jest to jeden z najlepszych sposobów na zrobienie tego (OptimaWeb, S.F.).

Jest to szczytowy punkt zadania, ponieważ musisz ich złapać w tym okresie, który dla wielu jest najbardziej krytyczny ze wszystkich. Co możesz im zaoferować w tak krótkim czasie? Pomysłów jest wiele:

Podaj problem lub potrzebę.
Zrób szczerą, wiarygodną i spontaniczną prezentację.
Nie trwaj długo w obietnicy tego, co zobaczą i pokażą.
Promuj swoje filmy wszędzie
Zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby promować swój film. Jedną z najbardziej udanych strategii jest wykorzystanie innych sieci społecznościowych do ogłoszenia premiery. Działa również newsletter poprzez plany e-mail marketingowe (wysyłanie masowych e-maili).

Nie chodzi o spamowanie, ale o wzmiankę o swoim filmie, gdy rozwiązuje on problem lub odpowiada na pytania widzów. Im więcej odwiedzisz, tym lepiej.

Dzięki tym prostym wskazówkom możesz umocnić fundamenty swojego kanału YouTube. Poczynisz postępy w pozycjonowaniu, liczbie subskrybentów, interakcji, komentarzach itp. Wyklucza się lekceważenie tego, czym jest YouTube SEO i jak ważne może być bycie bardziej widocznym dla odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *