Czym jest uważny marketing?
Stresowi, jaki odczuwają firmy, zawsze towarzyszy napięcie, które pojawia się w momencie, gdy akcja jest prowadzona i oczekiwane rezultaty, również spowodowane silną konkurencją, jaka istnieje.
W tej chwili rozwiązaniem jest świadomy marketing: technika i trend, który jest wykorzystywany do prowadzenia marketingu, którego celem jest generowanie pozytywnej reakcji społecznej i która jest spójna z wartościami, które są najważniejsze dla klienta.
Termin ten pochodzi od „mindfulness”, rozumianego jako forma psychicznego relaksu, która ma na celu skoncentrowanie się na teraźniejszości oraz świadomość emocji i myśli, aby uniknąć stresu i niepokoju, o których była mowa wcześniej.
W marketingu trend ten jest wykorzystywany, aby firma była świadoma połączenia, jakie tworzy z grupą docelową; w ten sposób mogąc wywołać pozytywną zmianę w społeczeństwie, co tłumaczy termin jako „świadomy marketing”. Zatem oczekuje się, że klient/konsument przejdzie od „bezmyślnej” konsumpcji do „uważnej” konsumpcji.
Cztery podstawowe cechy uważnego marketingu
Kiedy już wiesz, co oznacza uważny marketing, musisz wziąć pod uwagę jego główne klucze, aby zastosować go w swojej firmie. Oto cztery główne cechy tego trendu:
Klient w centrum
Technika świadomego marketingu skupia się na kliencie, uwzględniając jego zainteresowania i potrzeby. Z drugiej strony uwzględnia interesy samej firmy, aby promować strategie z korzyścią dla obu stron.
korzyści dla klienta i firmy
Szanuj środowisko i odpowiedzialność społeczną
Ta tendencja zawsze stara się unikać działań, które mają negatywne konsekwencje i szkodzą społeczeństwu. Zawsze dąży do korzyści społecznych i środowiskowych.
Połączenie z klientem
Jednym z celów realizowanych przez świadomy marketing jest emocjonalna łączność z klientem, a dobrym sposobem na osiągnięcie tego jest opowiadanie historii, na przykład „opowiadanie historii”.
opowiadanie i opowiadanie historii
Komunikacja między firmą a klientem jest niezbędna, a sposób na osiągnięcie tej bliskości i połączenia między nimi pochodzi z ręki opowieści. Opowiadanie historii oczaruje publiczność!
Twoje wartości i zalety
Uważny marketing skupia się na trzech wartościach:
Solidarność
empatia
świadoma konsumpcja
Tak więc, łącząc obie wartości poprzez połączenie firmy z klientem osiągnięte poprzez historię i zawsze unikając działań, które niosą ze sobą negatywne konsekwencje, uważny marketing może przynieść różne korzyści; Takich jak: wzrost klientów, człowieczeństwo i lepsza reputacja zawodowa.
wartości i zalety uważnego marketingu
Sposoby zastosowania go w swojej firmie
Jasno określ wartości, które łączy Twój biznes
Aby wnieść pozytywny wkład w społeczeństwo, musisz jasno określić wartości swojej firmy, jasno określić przesłanie, które chcesz przekazać i w jaki sposób Twój produkt lub usługa przyczyni się do klientów, a także jasno określić działania, które zamierzasz przekazać do wykonania za to.
wiadomość, którą chcesz przekazać grupie docelowej
Zrozumienie i sympatia do grupy docelowej
Przede wszystkim musisz wiedzieć, jakie są potrzeby i wymagania Twojego klienta, aby nawiązać z nim kontakt i poznać jego zainteresowania.
W tym celu wykorzystaj aktywne słuchanie i odpowiednią rozmowę w środowisku cyfrowym, tym samym rozumiejąc wartości swoich odbiorców i ustalając kolejne strategie marketingowe.
Z drugiej strony zawsze miej na uwadze relację z klientem, a nie transakcję; wszystko nadchodzi, ale korzyści ekonomiczne zależą od tego, jak firma odnosi się do społeczeństwa.
Szukaj zbiorowej satysfakcji
Nigdy nie należy skupiać się na interesach konkretnych klientów, ale dążyć do dobra wspólnego.
Tutaj w grę wchodzi kreatywność i wyobraźnia, które wykorzystujesz, aby wykonywać działania wymagające wzajemności, zawsze demonstrując wiedzę, którą posiada Twoja firma, ale także będąc otwartym na uczenie się od innych.
Bądź przejrzysty i buduj zaufanie
Kłamstwo i oszustwo nigdy nie przynoszą niczego dobrego, a tym bardziej korzyści dla firmy, ale ich konsekwencje mogą poważnie wpłynąć na Twój biznes.
Musisz być szczery w przekazywaniu swoich komunikatów, opowiedzieć historię swojej firmy, a także trudności, przez które przeszła, wzbudzając w ten sposób empatię, zamieszanie i oczywiście zaufanie do swoich przyszłych klientów. Jednak nigdy nie wolno nam zapominać o przyznaniu się do błędów, które mogą zostać popełnione, akceptowaniu ich i poprawianiu.